Att Våga Vara

Hej finisar!

Här kommer ett inlägg, som är viktigt!
För både Mig & Dig!

Jag var tvungen att bara stanna upp och tänka, bara andas in och fundera på vad jag gjorde

För någonstans i allt kaos som man upplever i vardagen/skolan är endå där som man ska försöka hitta sig själv, komma underfund med vem man är som person, varför just jag gör som jag gör
och om jag vill göra så och hur jag vill utveckla det
För nu har jag chansen att påverka vem jag är

Under resan väcktes många tankar, tankar som man kanske annars inte riktigt har tid för att tänka
– Varför är jag den jag är? Vad har påverkat mig?
– Hur vill jag vara framöver?
– Klär jag mig så som jag vill?
– Varför behöver jag få ur mig denna text? Dessa ord?

För något jag la märke till är att man påverkas till stor del av andra, hur man är, hur man klär sig och hur man tänker.

När jag stod där själv i vildmarken i ett snötäckt landskap, då var det ju ingen som tänkte på varför jag hade de kläder jag hade. Det de brydde sig om då var hur jag var som person.

För när man står det, på ett helt främmande ställe,
– Då kan man faktiskt vara vem som!

Kläder är bara en liten del/förstärkning av hur man är som person.
Men alla har vi nog träffat på någon som klär sig ”coolt” men som sedan visar sig vara värsta gulliga och kärleksfulla…så kläder betyder inte allt..

Vart jag vill komma med detta (något förvirrande exempel) är att våga vara dig själv, va inte som någon annan, utan välj att gå din egna väg..även om du inte följer ”normen”

Du behöver inte prata högst, visa dig mest, ha snyggast kläder, göra bäst ifrån dig i skolan..

Det viktigaste är faktiskt att du själv är nöjd med vem du är!
Att du vågar vara dig själv!
För det är så mycket mer värt!

Stå upp för den som du vill vara,
För du är fin precis som du är!

Ha en bra dag
&
Du är älskad!

Många kramar från mig!

Kommentera

