Norge-Road-Trip del 2

Hej mina fina!

Var alltså på semester i Norge en vecka!

Var där ”i huvudsak” för dop av brors bebis H! Men vi åkte bil över, för att få se detta fina land och för att hundarna skulle få det så bra som möjligt! Men fick såklart uppleva mycket på vägen!

-Norskt Dop
-17:e Mai (Norges Nationaldag)
– Hardangervidda
– Norges OTROLIGA natur
– Massa bebis-mys
– Städer/Byar/Samhällen
– SNÖ

Jag på 17:e Mai, vi firade det inne i Bergen, det var ENORMT firande! Bergen bjöd såklart på typiska vädret : Regn och Rusk! Men det var riktigt fint och kul!

 

Det var då inga +25 grader här inte! Temperaturen låg på runt +9! 😉
Men jag klagar inte!

Jag, ute på Hardangervidda! Det snöade faktiskt här!
Åh så mysigt, hundarna fick även gå ut och busa i snön!

Resan har varit helt otrolig
och
jag behövde verkligen en paus ifrån skolan!
NP höll ju på att ta kol på´n!

Vi bodde dels på hotell och dels i campingstugor!
Alltid lika spännande att se hur man bor!
Jag personligen tyckte om antika-slotts-hotellet som vi bodde på!

Detta bord är därifrån..marmor! Love it! Fast gillar mer det som var på bordet! 😉
Bara jag eller var det en enormt köttbit?! xD

Tips om du ska ut på Road-Trip;
– Ha ALLTID med dig ”nödproviant” (chips, godis, frystorkat)
– Se till att stanna ofta!
– Ta mycket bilder!
– Ha med kläder efter väder! (I Norge gör en Regnrock alltid susen!!)
– Besök lokala restauranger/platser!
– Ha filt/filtar i bilen!
– Stressa INTE (låt det ta nån/några dagar extra)

Uppe på Hardangervidda!
20160518_140500
Det är så vackert!

Mer inlägg kommer idag, så håll utkik! 😉

Ha en fortsatt bra dag!

Kram från mig!

Kommentera

