Gymnasie

Hej på dig din gamle luns!

Idag tänkte jag skriva om *trumvirvel*
GYMNASIUM

work-hard-have-fun-make-a-difference

Har ju fått förfrågan om det många gånger så, nu kör vi!

Sommarlovet börjar närma sig och kanske ska du börja på gymnasie i höst!
Eller kanske om något/några år!
Eller så har du gått ut!

Men här kommer iaf tips från mig!

Vad ska man tänka på när man väljer gymnasie?
– När jag valde till gymnasie så satte jag upp tre grundprinciper som jag följde, och uppfyllde skolan de kraven, så kollade jag närmare på skolan

Vad för inriktning? Skulle jag tycka det vore kul och spännnande under en längre tid? 
För något av det viktigaste med gymnasiet för mig var att jag skulle kunna ha kul och känna att jag trivdes. För är man intresserad så leder det till motivation!

– Vart ligger skolan? Vill jag flytta hemifrån?
– 
Jag tyckte och tycker fortfarande att detta är en viktig detalj. När jag valde gymnasie, så ville jag verkligen flytta hemifrån, så jag kollade nästan bara på gymnasier som låg långt borta! 😉

– Hur är lärarna? Motiverade? Hur är stämningen?
– 
För mig var det väldigt viktigt med motiverade/motiverande lärare som verkligen drog med sig eleverna och fick ämnena att bli intressanta!
Men även hur stämningen verkade vara på skolan! Är eleverna motiverade, var har man för tillgångar, är det bra mat, vad säger före detta eler om skolan!

download.jpg

Besök Skolan!

Våga gå din egen väg, välj inte efter kompisarna!

Tips på bra hemsidor!
– Gymnasie Guiden
– ArbetsFörmedlingen
– Gymnasium.se

Ha en bra dag!
och
Lycka till med ditt Gymnasieval!

Kram från mig!

Kommentera

