Förväntningar

Hej på dig!

Nu måste jag få skriva av mig, för det har hänt så mycket senaste veckan..som jag bara inte orkar hålla för mig själv

Så här, jag är oftast en väldigt trevlig, snäll och fin tjej, men det betyder INTE att jag alltid är det..jag kan va förbannad tjurig, dryg och små-dum… men det verkar folk inte förstå

Folk har sådana förväntningar på en om att man ska vara på ett visst sätt, och är man inte så..ja då är man konstig…vänta va? vad är det?
– Man kan väl inte vara konstig, för att man är mänsklig och har känslor

I så fall är det ju så udda….

Blir så irriterad på sånt..dessa förväntningar, hur man förväntas vara, hur man förväntas bete sig och vad man förväntas säga..

Hur skulle det se ut i längden, om allt bara hände, pga förväntningar..vems förväntningar ska man då gå efter?

Lärdom av denna veckas kaos,
– Var dig själv, ha känslor och ta hand om dig!

SONY DSC

Bilden är en perfekt bild av det jag skriver om!

Visst ska man bete sig ordentligt, det är inte det jag säger.
Det jag säger är, trivs du inte med något, eler undrar du över något säga ifrån eller fråga.

Det jag vill få fram är, att din hälsa är viktigast!
För det är helt normalt att ha ”dips” och inte alltid vara på topp!
Det är helt okej

Sedan kan ju humöret och hur man mår vända tillbaka…då får man istället kommentarerna
”skolkare”
”latmask”
”du är så patetisk och känslig”
”hur kan du då må bra nu, om du mådde dåligt förut?”
”har jag sagt något olämpligt eller?!” (ehm, JA)
”hur kan du le, om du nu mår så dåligt” (svar: Jag Försöker, Jag Kämpar)

Men skit i dom kommentarerna, hur jobbiga dom än är.
Jag vet..det bryter ner en totalt…
Kämpa på! Du är aldrig ensam!
..jag tror på dig..

Du vet bäst själv, hur Du mår!
Du är otrolig, precis som du är!

Många kramar,
från en idag krsslig, förtvivlad och förbannad tjej..men som kämpar på så gott det går

Twisted Sisters – We´re Not Gonna Take It
Band of Horses – The Funeral
Seinabo Sey – Younger

Ha det bra!

XoXo Ellen

Kommentera

