Att Kämpa, Det Lönar Sig

Hej fina du!

Måste säga TACK för alla fina ord och hälsningar jag fick efter inlägget igår, ni är underbara.
Verkligen tack ❤
Eran kärlek och värme betyder något enormt för mig ❤

Idag kommer det positiva svaret till att vinna och hur jag gick till väga!

Acceptera det – det är något av det svåraste..

Psykolog – välj en psykolog som du känner att du trivs med!

Omgivningen – ha folk omkring dig som du trivs med och litar på

Böcker – läs lyckliga-böcker

Musik – fungerar alltid!

Måla eller skriv – ibland behöver man få skapa, få uttryck för det man känner..jag målade enormt mycket när jag mådde som sämst och det var så viktigt!

Lyssna på kroppen! 

Ta det i din takt!

Här kommer min
Må Bättre Lista

Själv:
– Gå promenad varje dag
– Ta hand om mig själv
– Vara mer ego
– Lyssna på kroppen
– Göra saker som får mig glad
– Försöka äta mer
– Stressa mindre

Hemma/Omgivning:
– Peppa
– Berömma
– Stötta
– Acceptera att det kommer ta tid

Skolan:
– Mindre plugg, sakta ner arbetstempot
– Mindre krav
– Vara förstående
– Peppa & Stötta

Humor, trots än att mår dåligt så kan man vara glad!
Viktigt att ta vara på det lilla!

Hahah,bjuder på dessa bilder ifrån idag!  Ibland måste man ju få va lite oseriös! 😉

Jessie J, Feat B.o.B – Price Tag

Vad har jag då lärt mig?

Att ta vara på det lilla

Ta hand om mig själv och lyssna på kroppen

Att inte vara rädd för att prova nya (lite galna saker) hahah, det gör jag mycket mer nu än innan! Och jag älskar´t

Man tar vara mer på livet

Njuta mer

Och kom ihåg
Du är aldrig ensam

John De Sohn, Kristin Amparo – Dance Our Tears Away

Ha en bra kväll!

XoXo Ellen

Kommentera

