Att Leva eller Att Dö

Hej fina du!

Idag kommer jag att ta upp en väldigt jobbig sak, en sak som kommer få dig att tänka, en sak som kommer få dig att undra.
Jag vill gärna att du läser det, för det är viktigt!

Det kommer vara kämpigt att skriva om det, men nu känner jag att det är dags, det måste få komma ut.
Ni kommer att få ta del av den jobbiga period jag gick igenom, den jobbigaste, den som inte så många vet om att jag faktiskt gick igenom.

”Är det värt att kämpa emot längre? Hur mycket mer kan jag och kroppen ta?”

Jag sitter här i mörkret, skräckslagen och tårarna rinner. Jag sitter under bordet,bordet är tryggt, för det bryr sig inte om hur mycket jag gråter.
Klockan är runt tre på natten, jag har suttit här i några timmar, jag är rädd, för jag vet att snart är jag inte så stark så jag kan stå emot.
Jag är förtvivlat förbannad på mig själv, att jag ens tänker tanken, tanken att jag inte bryr mig och tanken att jag inte längre vill leva.
Hur kan jag ens överväga att dö? Det är lätt, farligt lätt.
Det här är en helt”vanlig” natt numera, det har pågått ganska länge, kanske till och med några veckor.

13dd7df93880b5e001af91e203bc107a
Ett leende är så enkelt att fejka,och folk verkar tro på det.
Eller kanske vill de tro på det, för att de inte vet hur de ska hantera det?

En KRAM, det är precis vad man behöver!
Fråga inte hur jag mår, visa att du bryr dig istället.

Jag är på sjukhuset igen, tror jag är mer där än hemma, för jag mår så dåligt, men ingen verkar se det, ännu en doktor att träffa!

Doktorn tittade på mig, jag satt där på båren, trött, ledsen och väntade på hennes ord.
Hon kollar mig i ögonen och säger ”Det är inte dig det är fel på,jag ser att du mår hemskt dåligt och tillsammans ska vi lösa det!”

Denna doktorn räddade livet på mig, genom några få ord, ord som jag aldrig glömmer.
Hon fick mig att våga tro, vilja kämpa och vilja vinna.

Jag började gå hos en psykolog, vi kom inte alls överens, våra mål var olika.
Vi blir snabbt osams och det är kört, jag faller och nu går det fort. Rädda mig!
Jag vet varken ut eller in,vet bara att det gör ont och att det kommer sluta illa om ingen hjälper mig att stoppa det.

Tiden är på väg att rinna ut..

85d1efa217749399607892aa3cb9cb9e

Men det blir bättre, jag lyckas lappa ihop mig själv!
Börjar må bättre och starkare!

…det är då det händer, jag faller tillbaka!
Men nu är jag äldre, mer bestämd och denna gång vet jag vad jag måste gå igenom, är det möjligt att gå igenom sin värsta mardröm TVÅ gånger?

Denna gång slår det hårdare, för nu orkar kroppen inte med mer, kroppen stänger av för att hålla mig vid liv.
Märkliga saker gör jag, vissa ångrar jag och vissa lärde jag mig av..men de alla har gjort mig till den jag är idag!

Skriken blir allt högre, smärtan allt värre och plötsligt vaknar upp på en bår! Vart är jag, allt känns så lätt, kroppen är svag och en sjuksköterska sitter och håller mig i handen.
Jag ser mig förvirrat omkring….

Listar fort ut att detta var kroppen som sa ifrån, som höll på att släppa allt och ge upp. Jag dog nästan,
JAG DOG NÄSTAN! VAD HÄNDER?!

Jag har nu insett vad livet betyder,jag vill leva, uppleva saker och förverkliga mina drömmar!
Jag kämpar mig tillbaka, bygger upp min självkänsla, mitt självförtroende och min kropp!

hope

Det har varit en lång och hemsk resa, som jag inte vill att någon ska uppleva!

Jag klarade det och det kan ingen ta ifrån mig!

Vad vill jag då säga med detta?
– Att det lönar sig att kämpa! För sedan jag blev frisk har jag fått uppleva de mest otroliga sakerna!
Jag vill ge dig styrkan att kämpa och att våga tro! ❤

Du är aldrig ensam!

Bruno Mars – Just the Way You Are
Charlie Brown – On My Way (Radio Edit)

Massor med styrke-kramar!

XoXo Ellen

2 thoughts on “Att Leva eller Att Dö

  1. Ellie 23 januari, 2016 / 07:27

    Jag finns här! Bara att slänga i väg ett meddelande! ♡

    Gilla

Kommentera

