Krypa Under En Sten

God Kväll!

Idag måste vi ta upp en sak,
förvänta er inte att jag eller någon annan är helt perfekt!

Vi alla gör våra misstag, ibland större och ibland mindre..men vi lär oss ofta något utan det!

Visst kan saker och ting kännas jättejobbiga ibland, nästan helt omöjliga!
Men kom då och tänka på varför du började med det, vart du ville komma och varför du ville göra det!

citat_137079005-465x313
Ibland gäller det bara att fortsätta ett litet tag till!
Ja, beroende på vad du vill uppnå!
Men är det något större så kan det vara bra med delmål!

Saken jag oroar mig för nu och som jag bara vill kasta bort är
Denna veckan!
För det är så enormt mycket i skolan!
Idag redovisning, imorgon redovisning, onsdag prov och torsdag prov och samtidigt på det ska jag träna för ett skolarbete!
Utöver det laga mat, diska, städa, umgås, vará social och faktiskt leva!

Hahah, ogillar verkligen sånna här veckor när allt bara trycker ihop sig!
Så sätter nu dagligen upp delmål med fokus på dessa tre saker
*Må bra
* Få godkänt
* Ha kul
Med dessa tre kommer man riktigt bra!
Tror jag blivit så stressad på senaste tiden, eftersom att jag varit sjuk och inte har kunnat träna så mycket som jag är van vid!
Men jag börjar äntligen sakta men säkert att må bättre, så har kommit igång med träningen igen!
Det var faktiskt ett stort mål för mig! Vet ju hur bra jag mår av det!

För ibland känns det verkligen som att man bara vill krypa under en sten och gömma sig för ett tag!

Pojkvännens fina ord
Bara för att du gör fel, betyder det inte att du är dum!
Det betyder att du växer och mognar!
På den vägen lär du dig och förbättras!

Mina fina ord
Tror man gör dåliga och märkliga saker ibland,
för att förstå hur bra man har det och hur långt man kommit!

Sammanfattning: allt du gör behöver inte vara perfekt, det är okej att göra misstag och misslyckas. Det viktiga är att du tänker på varför du gjorde det och hur du kan förbättras!

Och nu har jag glömt bort att äta middag också, förklarar det hur mycket det är att göra? 😉 xD

Idag blir det några låtar, kan verkligen inte bestämma mig för en specifik! 😉
Josef Johansson – Tysta Leken
Urban Cone, Tove Lo – Come Back To Me
Lilla Sällskapet – Punkideal

Ha en bra kväll!

XoXo Ellen

Kommentera

