PrinsKorvar & SkumTomtar

God Kväll!

Hur har min dag varit?
Kass, men jag har kämpat på så gott det gick!

Mådde ok i morse, men sedan blev det värre!

Men jag satte upp små delmål och utgick ifrån hur jag mådde!

Varje lektion var ett delmål!
Vad var då belöningen?
Jo, bestämde mig direkt för, om jag klarar förmiddagen i skolan, då får jag gå hem och äta och vila! Och äta SKUMTOMTAR!
Sedan satte jag upp delmål igen!
Grupp-arbete som vi gjorde på svenskan
&
Engelska redovisning!

Som absoluta mål, hade jag att vara i skolan hela dagen!

12239727_938161346263430_6585641380728656029_nVar det lätt?
– Nej, nej och nej, det var det inte!

Men envis som jag är så skulle det bara gå!

Så när jag kom hem, då sov jag en stund för att samla nya krafter!

Nu har jag just ätit middag,
det blev makaroner och prinskorv! Guv så gott!

Ikväll blir det verkligen inget plugg!
Istället ska jag lyssna på musik, kolla på något kul på tv och bara slappa!

Så har du något jobbigt du ska göra;

1 till 2 delmål
Belöning
1 till 2 delmål
Och sedan Absoluta Målet! S
äg då bra saker till dig själv, och tänk på hur duktig du faktiskt varit!

First Aid Kit – Master Pretender

Ha en bra kväll!

XoXo Ellen

Kommentera

