Feeling Good? I Guess

God Eftermiddag!

Oj, vilken dag, det kan jag börja med att säga!
För det har det verkligen varit!

Till att börja med, förlåt, i helgen var uppdateringen kopiöst dålig, varför?
Jo, jag mådde svindåligt, men ville inte riktigt acceptera det!
Så jag byggde upp lite av en ”skydds-mur” omkring mig, stängde av känslorna och poff vad händer?
Jo, folk tror att jag mår bra!

Ja men, det är väl bra?
Nej, för det är ju just det jag ska/har slutat med, jag vill ju vara mig själv och de som umgås med mig accepterar ju att jag mår dåligt ibland och det är ok!
Men varför ska jag själv ha så svårt att acceptera det?

Av rädsla? Av ilska?
Stämmer!
Jag är rädd att falla tillbaka i gamla vanor,
men det kommer jag ju inte bara för att jag mår dåligt en dag!
Jag blir ilsken, för att folk stimmar upp sig över att jag mår dåligt!
Stötta mig istället, låt mig må dåligt, för jag tar mig upp igen!
Jisses, det är en dag?

images (1)

Som jag brukar säga
Ibland måste man nudda botten, för att sedan kämpa sig upp på toppen!

Och en sak till
DEt är ju helt naturligt att ha en dålig dag eller faktiskt några dåliga dagar, men det viktiga är ju att man sedan tar tag i det och förtsätter kämpa!

Så nu var det sagt! 😉
Vad gör vi nu?
Jo, vi tar steget vidare och kämpar på!
Känner mig redan starkare!

download

Vad har då hänt idag?
-Min lilla älskade Messi har inte mått helt bra i helgen, så idag blev det veterinären!
Troligen en allergisk reaktion, men vi köpte schampo som kunde motverka och ta bort klådan!
Men jag vill ju vara med honom, det är ju jag som borde bada och behandla honom!
Detta är nackdelarna med att jag inte bor med min hund hela tiden!

Jag har också varit krasslig i helgen, kom ju redan i fredags, men envis som jag är så kämpar jag på! Hahah, duktig är jag jue! 😉

Så blev att vara hemma ifrån skolan på eftermiddagen, då blev det att sova och vila kroppen!

Mår bättre efter att ha fått göra det! Behövligt alltså!

Ikväll blir det att plugga, slappa och mysa!

Ane Brun – Feeling Good

Ha en bra kväll!

XoXo Ellen

Kommentera

