Varför Bloggar Jag?

God Dag!

Idag firar bloggen alltså 6 månader! Mycket har hänt! Som ni kunde läsa mer om i förra inlägget!
Men nu tänkte jag berätta om varför jag bloggar!

Jo, det började redan för några år sedan, jag var nog runt 13-14 år ”Jag vill börja blogga!”
Men det fick jag inte då, mina föräldrar var tveksamma , då de tyckte jag var för ung!

Hihih, så jag fick vänta!

Hade det som ett av mina mål när jag inte mådde så bra, Att jag ska klara av att bli frisk och må bättre! För att kanske få någon annan att må bättre!

Jag vill absolut inte skryta om något i min blogg,utan ha den så naturlig och mig-ig som möjligt!
För mig handlar det om att kunna skriva ut om sånt jag känner och tänker på!
Det handlar lite om att inspirera andra!
Att inte behöva vara perfekt!
Att det är okej att må dåligt!
Att vara sig själv och trivas med det!

Det jag skriver om i bloggen är inget skryt, sån är inte jag!
Jag är en sån person som uppskattar små-saker och gör det bästa av saker! (Som ni tidigare har kunnat läsa om)

Som ni säkert har märkt om ni läst bloggen ett tag, så tar jag upp en del viktiga frågor!
Så som tex psykisk ohälsa, mobbning, utanförskap och annat viktigt!
Och andra saker som rör sig i mina tankar!

Det är viktigt att vi kan prata om det,
för tillsammans kan vi alla göra småsaker,
som gör stor skillnad!

20130611-080356

Jag gillar naturen, speciellt blommor, så därför blir det mycket natur-bilder!
Musiken som jag skriver om/har med i inläggen, det är för att göra inläggen mer levande och för att ni ska komma närmare mig!
När jag själv mådde som dåligast så var musik enormt viktigt! Det fick dagarna och gå och fick  mig att må lite bättre!

Lysnar fortfarande mycket på musik! Dagligen, flera gånger om dan´!
Musiken påverkar många gånger hur man känner/uppfattar något! De gör saker mer kompletta och är mer lätt-tolkade än bara meningar eller ord!

Ni får ju lära känna mig, mitt liv och både positivt och negativt!
Vad jag har gått igenom, vad jag går igenom och lite av vad som komma skall!

För mig personligen är det skönt att kunna skriva av mig!
På så sätt dela med mig av både bra och dåligt, mina lösningar
och då kanske ge någon annan motivation och styrka!

Hoppas ni gillar att läsa min blogg, fast det tror jag ni gör?! 😉

Jag själv tycker att jag byggt upp en bra blogg, en blogg som kan inspirera och få andra att våga ta för sig mer och kanske uppfylla sina drömmar!

Och som sagt, tack till er som läser bloggen!

With Love!

XoXo Ellen

Kommentera

