Fråge-Stund

Dags för lite fråge-stund!

Har fått in ganska mycket frågor nu av er, så vill svara på dom!

fragestund

Hej Ellen, gillar verkligen din blogg, hur gammal är du?

Hej, aww tack så mycket, det glädjer! 😊 Jag är 18 år gammal!

Vad har du för djur?

Jag har en egen hund. Sedan har vi i familjen en hund, en katt och nu fyra hönor!

Kan inte du börja video-blogga eller lägga upp klipp på Youtube? 

Jag funderar på det! Så kanske,  men kan inte lova något!

Varför lägger du inte upp några bilder på dig? 

Jag har gjort valet att inte göra det, iaf inte än!  Men kanske kommer det, vi får se!

Hur trivs du i klassen?

-Jag trivs riktigt bra i klassen! Känns som att vi kommit varandra nära! Alla är så trevligt och vi har så kul tillsammans!

Hur gammal är Messi?

Nu är han omkring 10 månader, blir snart 11 månader!

Finns det någon skillnad mellan skolan i Kiruna och dör du går nu? I så fall, vad?

Hahah, det är stor skillnad. Allt är inprincip annorlunda här!  😉 Men varhelst skola har ju sin charm! Grejen i Kiruna var ju att allt (nästan) hade flyttat hemifrån (långt hemifrån) så där blev man ju verkligen som en stor familj! Eftersom art det är naturbruk jag går nu och inte naturvetenskap,  så blir det ju också en stor skillnad! Hela atmosf i Kiruna är ju annorlunda! 😉 Men jag trivs så bra här nu!

Saknar du vvännerna i Kiruna?

Ja, såklart jag gör! Man blev ju som en liten familj!

Ångrar du ibland att du hoppade av skolan i Kiruna?  

Ångrar och ångrar, försöket att inte tänka på det så! Så det finns nog inget tydligt svar, men nu trivs jag ju här, så varför gå runt och fundera på det! ☺

Hej Ellen, bra blogg! Jag ska börja gymnasiet i höst, men vet inte riktigt vad jag ska välja, kan du ge några tips? 

Hej,  tack så mycket! Ja absolut, det kan jag!

– Hitta något DU tycker verkar kul och intressant!

-Välj utifrån Dina intressen! (Eller prova på något nytt) 

-Är du redå/villig att flytta hemifrån?

Hur var det att flytta hemifrån vid så ung ålder, då var du ju typ runt 16 år?

-Det stämmer! Hahah, kan ju säga såhär, jag var då i en sån ålder då jag ville klara mig själv och ville ut på äventyr själv! Uppleva saker och skapa minnen! Men visst var det lite jobbigt, hahah, men jag lärde mig mycket! Både om migsjälv och hur mycket det finns att göra när man flyttat hemifrån!

 Bästa med att flytta hemifrån? 

-Slippa allt tjat! 😉

Sämsta/Jobbigaste med att flytta hemifrån? 

-Hmm, då måste jag säga ; handla mat, laga mat och diska! Visst är det kul ibland! Men oftast nje!  😉

Nu får det räcka för ikväll!

Ha en bra kväll!

XoXo Ellen

Kommentera

