Lite Frågor

Hej på er!

Sedan jag hade fråge-stunden senast så har det kommit en hel del frågor, så tänkte svara på några av dom nu!

Varför slutade du skolan i Kiruna? 

Det finns några anledningar, som nog betyder mest i beslutet att jag slutade. Förra hösten var jag väldigt sjuk, då menar jag RIKTIGT sjuk. Åkte mest fram och tillbaka mellan akuten, vårdcentralen, psykolog osv. Så kände att jag kanske borde se över hur jag egentligen mådde. Saknaden efter mamma och pappa var enorm! Att veta att man kommet ses nån gång i månaden i ,det var jobbigt..

Var det inte svårt att flytta ifrån pojkvännen? 

Jo, det var riktigt svårt. Sista tre veckorna innan jag flyttade, då bölade vi nästan konstant. .och det tog tid efter innan man ”vande” sig, det är jättejobbigt att vara så långt ifrån varandra. Så första 1-2 månaderna efter att jag flyttat,  då pratade vi minst 3 h med varandra i telefon.

Hur är det att blogga?

Hihih, kul att du frågar! Det är riktigt kul! Jag tycker verkligen om det! Man får så mycket nya erfarenheter, lär känna spännande folk och får se nya platser!

Hur mycket tid lägger du ner på bloggen? 

Jadu, det blir en hel del! Det är ju mycket jobb som jag gör runt omkring, som ni kanske inte alltid lägger märke till!  Dels så gäller det ju att hitta på tema, ta bilder, musik och sedan skriva! Så som svar på din fråga, i typ 10 min till 3 h. Beror helt på!

Vad är det roligaste med Att driva en blogg? 

Det absolut roligaste är ju när man får nån snäll och peppande kommentar. Att se att ni läser det jag skriver och visar ett intresse. Det är ju så kul!

Du har ssenaste tiden sagt att du mår dåligt / är inne i en jobbig period, hur kommer det sig? 

Det ligger nog i att jag är en sån perfektionist, vill att allt ska vara på topp. Så istället för att stanna upp och känna efter hur jag mår, så bara kör jag på ännu hårdare. Så jobbar med att slappna av, njuta och inte ha så höga krav. Det är lätt att säga, men så mycket svårare att fullfölja.

Du skrev tidigare om att du gillar att läsa, vad läser du just nu?

Det stämmer, att läsa gillar jag!  Just nu läser jag ”En man som heter Ove” skriven av Fredrik Backman!

Vad äter du helst till frukost? 

Hm,  äter nog helst yoghurt och müsli eller havregrynsgröt med tranbär!

Du sa för någon dag sedan att du var och shoppade, varför fick vi inte se bilder på vad du köpte? Tex kläder?

Jo, saken är den, personligen tycker jag att det är ganska trist att läsa om vad folk köpt för kläder! Gillar inte att ”skryta” över vad jag köpt + kläder är något personligt och alla/de flesta har ju sin egen personliga stil. Så därför kände jag att nje, då skriver jag inte om det! ☺

Hej, jag funderar på att börja träna, har du några tips?

Hej, trevligt! Mitt tips är att börja försiktigt, prova dig fram och ha kul!

Vad gör du just nu? 

Nu håller jag ju dels på med att svara på din fråga 😉 men annars myser jag och håller på att fixa med en ny spellista som snart kommer delas på min Spotify!

Nu får det räcka med frågor för idag!

Ha en bra kväll!

With Love

XoXo Ellen

Kommentera

