Fråge-Stund

Hej,

dags för lite fråge-stund

fragestund

Vad för typ av skola går du på/?

– Jag går på en gymnasieskola, naturbruk, med inriktning mot hund.

Du sa tidigare i somras att det stod mellan två skolor, vad var den andra skolan?

– Den andra skolan var en folkhögskola, men inriktning Allmän Linje.

Varför valde du skolan som du gjorde?

-Shit, både lätt och svårt att svara på ju, men det mest avgörande var att jag ville gå en gymnasieskola för att gå med mer jämngamla!

Vad började du på för gymnasieskola förra hösten?

-Då började jag på Rymdgymnasiet uppe i Kiruna. Gick då naturvetenskap, med inriktning mot rymdvetenskap.

Vad var det som drog dig till Kiruna?

-Det finns mycket, dels skolan, finns ju bara ett Rymdgymnasie i Sverige. Att flytta till Norr har varit en dröm sedan jag var liten. Självklart även naturen, helt underbart vackert. Gillar ju vinter med, så några månader extra vinter, det var ju ett plus i kanten.

Hur länge har du och pojkvännen varit tillsammans? 

-Vi har varit tillsammans i 1 år och 6 dagar!

Hur träffades du och din pojkvän? 

-Vi träffades på skolan i Kiruna. Hur vi träffades!

Hur mår du nu?

-Jag mår helt ok , har ont i halsen dock och snörvlar. Men är glad iaf!

Vad har du på dig nu?

-Nu har jag på mig halv-långa yoga-tights och en slapp T-shirt.

Vad lyssnar du på just nu?

-Nu lyssnar jag på, All You Need is Love!

Känner mig fortfarande inte helt motiverad att hjälpa till i flyktingkatastrofen, kan du sätta in något, som får mig att ändra åsikt?

-Ja, kan ju göra ett försök!

– Kolla på denna video!  Videon, som du borde se!

Vad ska du göra ikväll?

-Ska mest ta det lugnt, mår inte jättebra!

Typical Kläder på dig en vanlig dag?

-Skulle nog säga jeans (helt klart) och typ linne eller T-shirt  eller skjorta. Helt klart Converse!

Vad är absoluta favorit maten?

-AAbsoluta favoriten, det må va pommes, nån god köttbit och Bearnaisesås till det!

Tips på mysig date?

-Personligen skulle jag ju säga en picknick med fin utsikt! Det behöver inte vara så avancerade saker, gör något kul istället!

 Nu får det räcka för idag!

Ha en bra kväll!

XoXo Ellen

One thought on “Fråge-Stund

  1. Cornelia 10 september, 2015 / 10:23

    Bra svar till intressanta frågor! 🙂

    Gilla

Kommentera

