You Are Good Enough

God Kväll!

Tar upp något viktigt idag!
Något som påverkar de flesta av oss,
något vi sett och kanske varit utsatta för.
Nämligen mobbning..

Ni kommer få veta lite ifrån min historia, och andra tankar

”Mobbning är ett samhällsproblem som drabbar 60 000 barn och unga varje år.”
Det skriver Friends.se!

Det är sjukt mycket!
Det bordeinte vara så, men bara tillsammans kan vi stoppa det!

Detta är något som jag själv blev utsatt för, bara för att jag var annorlunda!
Det var dels för att jag var väldigt tyst-låten,
Blev röd i ansiktet,
Gillade skolan, att plugga och läsa,
Var smal,
och
Var blyg!
Mobbning är hemskt, inget någon ska behöva uppleva!
De blickarna jag fick, de hemska, glömmer dem aldrig.
De var något av det värsta, blickarna och utanförskapen.

Det var ingen som riktigt sa ifrån, och som barn ska man inte ha det så..
Det fick en att helt tappa förtroende..
Det fick mig även att stanna hemma ifrån skolan,
Sjuk mycket,
Slutade vara med på idrotten,
Vägrade äta,
Fick en depression (pga av många anledningar, men detta är en)
..Ja, det höll på att sluta riktigt illa..

Jag fick som tur var hjälp,
Blev starkare,
och mår nu bättre!

Men det har satt sina spår,
och jag får ju inte tillbaka min barndom..

images
Kan bara tänka mig hur hemskt det måste kännas för alla barn/ungdomar,
Som snart ska börja skolan igen..

Snälla kan vi bara hjälpas åt och stoppa detta hemska?
Alla kan göra småsaker som sedan hjälper så mycket
Några Småsaker (Tre saker som de flesta borde klara)
– Säga ”hej” och le
– Säga ifrån, ser du ngt som är fel, säg till!
– Låt alla  vara med

Det är okej att vara annorlunda!

Molly Sandén – Freak

Ha en bra dag
och
Hoppas att det får er att tänka efter lite!

With Love

XoXo Ellen

Kommentera

