Vandringen, Varför?

Ni har kanske funderat på varför jag vill göra något så galet som att vandra,
Till vilken nytta?

Så tänkte att jag försöker förklara!

För det blir för mig som en vinst över min psykiska ohälsa.
Jag ska vinna över min kropp och visa att jag kan!

Jag vill även visa alla dom som har sagt
”något sånt klarar du aldrig”
Visa att det är möjligt att klara saker som man kan tycka sig vara omöjliga
och bara galna!

All smärta och ångest som jag har upplevt,
Jag vill visa att jag kan ta kontroll över den.
Och göra saker jag drömt om att göra!

De senaste 2-3 åren har jag velat göra en vandringen,
Men har varit så sjuk, så det har varit omöjligt.
Jag har heller aldrig haft det självförtroendet att göra något sådant,
som ses som annorlunda och våghalsigt!

Men jag ska visa er!
Jag ska klara det!

Aviary Photo_130822369091646429

Så vandringen,
Det blir dels att hitta mig själv,
En vinst över min ohälsa,
och
Ett äventyr & upplevelse!

Vandringen kommer inte att handla om hur fort vi går,
Eller vem som orkar mest!
Det kommer handla om att vi gör något kul tillsammans
och
Peppar och stöttar varandra!

Just därför vill jag ha med min älskade pojkvän!
Han är den som stöttar mig mest och med honom vid min sida under vandringen,
Det skulle vara otroligt underbart!
Kompisarna (om nu någon vågar) skulle göra det roligare!

Aviary Photo_130822370744937724
Jag har alltid gillat naturen, blivit inspirerad av den!
På bilden är det jag som fotar fjällen och en fjäll-sjö!
Miljön var otrolig!
Att då få vara ute där, vakna upp och vandra och ha kul..
Hur mycket bättre kan det bli?

Jose Gonzalez – Stay Alive

Så detta är nog de största anledningarna till varför jag
Vill göra något så (galet, som vissa skulle beskriva det) som att vandra!

XoXo Ellen

Kommentera

