Missunderstood


God Dag!

Idag känner jag att vi tar upp något viktigt!

Som ni tidigare har kunnat läsa er till så har jag varit sjuk i en depression och varit i psykisk ohälsa.
Men det jag kände av mest var hur missförstådd man blev,
det var som att folk runt omkring inte kunde förstå.

”Det som inte syns, det finns inte.”

En svårighet med depression är att de som drabbas tror att det som de ser är den sanna verkligheten. Men ”verkligheten” ljuger. Sjukdomen försämrar inte bara ens minne och koncentration utan den gör det även omöjligt att se verkligheten som den är.

Jag hade jättesvårt att acceptera att jag mådde dåligt, att jag var sjuk.
Har fräffat många andra som säger detsamma, i början är det jättesvårt att faktiskt acceptera och ta hjälp.

Det viktigaste för mignär jag mådde dåligt, det var småsaker.
Tex ett sms från en vän där det stod ”Tänker på dig, kämpa på, du klarar det!”
Bara ett sånt sms det ger spn enorm styrka.

Oftast när man är i en depression så känner man sig ensam och missförstådd.
Ingen lixom kan acceptera att man mår dåligt.
10406843_993179994087040_5091480702291390987_n
Även när jag mådde som dåligast kunde jag lätt dölja det.

Så lätt att bara le och se pigg ut.

Men egentligen höll jag på att falla isär totalt.

Det är okej att må dåligt och viktigt att vara uppmärksam!

Ta hand om folket runt omkring dig, men viktigast är Du!

Vill tacka alla er så enormt!
Ni som fick mig att kämpa på
och
Som fick mig att orka!

With Love

XoXo Ellen

Kommentera

