Lek!

God Kväll!

Idag har det varit fullt ös! Först på morgonen skullevi in till stan,för att träffa en dietist! Alltid bra och kul att få mat-tips (gluten-fri)

Sedan när vi kom hem, då kände jag av hur jag mådde..kände mig febrig och hade väldigt mycket huvudvärk (kände av det redan på hem-vägen)

Jag lade mig och sov i någon timme, sedan var Messi bus-sugen! Vi bestämmde oss sedan för att gå ut och prova lekarna som vi lärde oss igår på valp-kursen!

DSC_0003

Leken – Markera ut en ”spel-plan”, jag körde på cirka 2 x 2 meter. Jag markerade ut ”spel-planen” med klädnypor med ett present-snöre på! Börja med liten plan och öka stegvis. När man markerat ut banan, så går man själv runt i den (så den luktar dig) och samtidigt sprider man ut godis..! Ta sedan fram hunden och visa att du har godis, kasta sedan ut det på ”spel-planen” och säg Sök. (Eller annat ord) Avsluta sedan med att leka och busa med hunden! Riktigt kul lek, väldigt bra aktivering (speciellt för luktsinnet)!

DSC_0005

Köpte lite nya leksaker också! Bläckis blev fort nya favorit-leksaken!

XoXo Ellen

Kommentera

